۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

مسابقه مولای کائنات - مقدمة


«ولیّ» انسان کاملی است که به تمام معنا در پروردگار ذوب شده است؛ جز خدا را نمی بیند، و جز خدا را نمی پرستد، و خواسته ای جز خواسته پروردگار ندارد. از این رو محبت او، محبت پروردگار؛ اطاعت از او، اطاعت از پروردگار؛ و در نتیجه خشنودی او از انسان، خشنودی پروردگار است. به همین دلیل در حدیث آمده است که پیامبر اکرم صل اله علیه و آله که بنا بر نقل شیعه و سنی خطاب به امیر المومنین علی علیه السلام فرمود:
« یا علی! لَو أنّ عبداً عَبدالله –عزوجل- مِثلَ ما قامَ نُوحُ فی قَومِه، وَ کانَ لَهُ مِثلُ اُحدٍ ذَهَباً فَاَنفَقَهُ فی سَبیلِ اللهِ و مُدَّ فی عُمره حَتّی حَجَّ اَلفَ عامٍ عَلی قَدمَیهِ، ثُمَ قُتِلَ بَینَ الصَّفا و المَروَةِ مَظلوماً، ثُمَّ لَم یولِکَ یا عَلیُّ، لَم یَشُمَّ رائِحَةَ الجَنَّةِ و لَم یَدخُلها. »
ای علی، اگر بنده ای به اندازه ی مدتی که حضرت نوح قوم خود را به پرستش خدا دعوت کرد، خداوند عزوجل را عبادت کند، و هم وزن کوه احد طلا را در راه خدا انفاق نماید، و عمرش چنان طولانی شود که هزار بار با پای پیاده حج به جا آورد، و میان صفا و مروه در حالی که مظلوم است کشته شود ولی دوستی و محبت تورا نداشته باشد، هرگز بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید و داخل آن نخواهد شد.
معتبر ترین متن دین یعنی قرآن کریم با اشاره ها و کنایه های روشن تر از صراحت گویی بار ها و بارها سخن از لزوم فضایل، و در یک کلمه از لزوم ولایت امیرمؤمنان علیه السلام- به میان آورده است. و مجموعه ای که فرا روی شما است برخی از آیات قرآنی را که بیانگر فضایل آن حضرت است مورد بررسی قرار داده و در صدد است با تبیین آیات، به ویژه از دید تفسیر روایی و بالاخص منابع اهل سنت پرده ازمعنای آنها بردارد و شبهات مخالفان را پاسخ دهد. «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.» امید است این تلاش متواضعانه مورد پذیرش درگاه پروردگار و منظر عنایت صاحبان ولایت مطلقه حضرات معصومین علیهم السلام- به ویژه امیر مؤمنان علی علیه السلام- و ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف- قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر