۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

گزارش کتابخانه











با شروع سال تحصیلی 88-89 کتابخانه مجتمع آموزشی توحید برای جذب بیشتر دانش آموزان و تشویق آنان به کتابخوانی و فرهنگ مطالعه اقدام به ترتیب و تنظیم کتابخانه مجتمع کرد.
در این راستا ابتدا کتابها با همکاری خانم احمدی مسئول سابق کتابخانه مرتب گردید و هر کدام از کتابها را به بخش های مختلف تقسیم بندی کرده و نام گذاری کردیم و هر بخش از کتابخانه دارای کتابهای زیر می باشد.
1- بخش معارف اسلامیو 2- بخش علوم سیاسی 3- بخش تاریخ و جغرافیا 4- بخش ادبیات فارسی 5- بخش راهنمای تدریس (کمک معلم) 6- بخش ورزشی 7- بخش کمک درسی 8- بخش تعلیم تربیت 9- بخش ایرانشناسی 10- بخش علمی نوجوان 11- بخش داستان نوجوان 12- بخش علمی کودک 13- بخش داستان کودک 14- بخش زندگینامه 15- بخش انگلیسی 16- بخش کمک درسی (راهنمای کنکور)
و هر یک از کتابها از هر بخشی با شماره ی معین و کدگذاری شد و هر کدام از کتابها با کد گذاری در جای مخصوص مرتب شد برای مشخص بودن کتابهای هر بخش برچسب های سفید تهیه گردیده و نام بخش های مربوط روی آن نوشته شده است.
بعد از کد زدن و مرتب شدن کتابها، لیست کتابهای موجود در کتابخانه مطابق هر بخش از کتاب تهیه شد.
برنامه کتابخانه به صورت زیر می باشد:
برای دختران (آموزشگاه خدیجه کبری) سه روز زوج دانش آموزان می توانند کتاب به امانت از کتابخانه دریافت کنند و زمان تحویل کتاب ها حد اکثر یک هفته می باشد.
برای پسران (آموزشگاه توحید) سه روز فرد دانش آموزان می توانند کتاب به امانت از کتابخانه دریافت کنند و زمان تحویل کتاب ها حد اکثر یک هفته می باشد.
اطلاعیه
برای دانش آموزانی که تعداد زیادی کتاب از کتابخانه میگیرند و خلاصه داستان های کتاب خود را می نویسند بهترین خلاصه داستان انتخاب شده و به دانش آموزان هر دو مجتمع با همکاری دفتر جایزه در نظر گرفته می شود.
مسئول کتابخانه
مرضیه مقدسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر