۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

موضوع:گزارش اردیبهشت ماه

بهره گیری از دانش کتاب
کتاب، بیانگر انگیزه بالا، تفکر والا و نشانه استعداد و نبوغ آدمی است. کتاب، مهم ترین گنجینه ای است که با نوشته های دل نشین و زیبای خود، آدمی را به سفرهای دور و نزدیک می برد، با تجربه های زیاد آشنا می کند و جان و دلش را با مطالب سودمند، مصفا می سازد.حال که چنین است، بیایید پس از مطالعه کتاب، پندها و اندرزهای آن را با جان و دل بشنویم و در عرصه حیات اجتماعی، به آن عمل کنیم. مانند کسانی نباشیم که وقت خود را صرف خواندن کتاب کنیم، اما از دانش آن هیچ بهره نگیریم؛ زیرا کسانی که کتاب می خوانند، ولی از پند و اندرز و دانش آن در میدان عمل بهره نمی گیرند، مثل باربرانی هستند که جواهرات را حمل می کنند، ولی نمی دانند چه متاع ارزشمندی را به همراه خود، به این طرف و آن طرف می برند.
مسعودی
ابوالحسن علی بن حسین مسعودی، صاحب کتاب معروف مروج الذهب درباره کتاب، چنین می گوید: «چه همدم و یار خوبی است کتاب! اگر خواهی، لطایف آن سرگرمت کند و بخنداندت و گرخواهی، مواعظ آن، تو را اندرز دهد. کتاب، مونسی است که از نشاط تو نشاط گیرد و با خفتن تو بخوابد و جز آن چه تو خواهی نگوید. همسایه ای نکوکارتر، معاشری منصف تر، رفیقی مطیع تر، معلمی پرمایه تر، یاری لایق تر و امین تر و سودمندتر و نکوخصال تر و سرگرم کننده تر از آن نیابی. اگر بدونظر کنی، تو را بهره دهد، فهمت را قوی کند و علمت را بیفزاید».

با  سلام و خسته نباشید خدمت شما و ضمن آرزوی موفقیت  برای شما و همه ی دست اندر کاران راه علم  و تربیت . توفیقات شما را  خواستاریم و با توکل به خداوند متعال به انجام وظیفه مشغولیم .
فعالیتهایی که در اردیبهشت ماه انجام شد به صورت  ماه قبل  به  طور عادی پیش می رفت دانش آموزان با ذوق و علاقه ی خاص  برای دریافت کتاب  رجوع می کردند و یکی از فعالیتهایی ویژه ای که  در این ماه صورت گرفت  جمع آوری  خلاصه نویسی های پایه های ابتدایی بود که واقعآ از این عزیزان تشکر می کنیم  و نیز اعلام  اسامی برترین های کتابخانه  و نصب جدول  آماری  و میانگین  مطالعه ی  دانش آموزان  طبق هرپایه ، نصب مطلب جدید روی تابلو اعلانات کتابخانه .

مسئول کتابخانه :مرضیه مقدسی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر