۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

گزارش بزرگداشت مناسبت های دهه اول ربیع الاول


بدینوسیله گزارش مراسم دهه اول ماه ربیع الاولی شهادت جانگداز امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز ولایت امام زمان عج اله تعالی فرجه الشریف را به عرض میرسانم.
همزمان با فرارسیدن ماه ربیع الاول مجتمع آموزشی توحید آماده برگزاری با شکوه مناسبت روز های هشتم و نهم ماه ربیع الاولی شد. در روز سه شنبه 4 اسفند مراسم سالگرد شهادت امام حسن عسکری در مجتمع آموزشی توحید با اجرای برنامه های زیر به انجام رسید.
·         نوحه خوانی: مهدی مقدسی ( پیش دانشگاهی تجربی)
·         مقاله: مهدی ناظر حسین (دوم ر اهنمایی)
·         سخنرانی: مربی پرورشی مجتمع آقای مجاهد
در روز پنجشنبه ششم اسفندماه نیز مراسم با شکوه بزرگداشت آغاز ولایت امام زمان ارواحنا فداه برگزار شد.
 این مراسم که مانند مراسم قبلی برای جلوگیری از اتلاف وقت، بعد از اقامه نماز جماعت ظهرین انجام گرفت در بخش های زیر اجرا شد.
ابتدای با معطر کردن فضای مراسم با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید توسط دانش آموز خوب و فعال در امور تربیتی دانش مدثر (سوم ابتدایی) آغاز شد. و پس از آن عباس محبی از مقطع ابتدایی شعری را که به همین مناسبت آماده کرده بود اجرا کرد.
قسمت های بعدی برنامه، پرسش معاما های قرآنی و اجرای تواشیح توسط گروه همخوانی "خدام المهدی" بود که زیبایی خاصی به مراسم داد. سپس مربی پرورشی مجتمع آقای مجاهد به روی سن آمده و با دعوت از مدیریت مجتمع و دبیر محترم آقای محبی جوایز مسابقه حفظ زیارت عاشورا را به برندگان اهدا کرد.
پس از آن اجرای مسابقه ی چیستان های قرآنی شور و هیجان بیشتری به مراسم داد.
در آخر گروه نمایش سوم راهنمایی به اجرای نمایش زیبای تاریخی - طنز خود با موضوع "امام حسن عسکری و جاثلیق مسیحی" پرداختند.
حسن اختتام مراسم مثل همیشه قرائت دعای فرج و دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر