۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

گزارش تصویری بزرگداشت روز معلم

قرائت قرآن
گروه تواشیح خدام المهدی
برنامه استقبالیه
گروه سرود خدیجه کبری


                                                                    گروه سرود علامه اقبال




گروه نمایش توحید






بزرگداشت روز معلم

باسمه تعالی

ازمجتمع توحید به مجتمع آموزشی ج .ا .ایران در کویته تاریخ گزارش: 15/2/89 موضوع : بزرگداشت روز معلم و شهادت استاد مطهری شماره گزارش:

مدیریت محترم مجتمع آموزشی ج. ا . ایران در کویته، جناب حاج آقای کاظمی سلام علیکم.

مجتمع آموزشی توحید در روز چهار شنبه اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری نمود. مراسم با تلاوت کلام پاک الهی توسط دانش آموز مهدی مقدسی آغاز شد . سپس مجری برنامه آقای علیزاده به بیان مطالی در مورد مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت. از قسمت های مختلف برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• اجرای سرود مهربان معلمم توسط گروه سرود عاشقان یاس زهرا – ابتدایی

• مناجات توسط مهدی مقدسی

• مسابقه جذاب "بهترین دوست شما" توسط مرتضی رضایی

• تقدیر و تشکر از معلمان محترم توسط نماینده دانش آموزان

• اهدای لوح السلام علیک یا مهدی و لوح تقدیر به معلمان محترم مجتمع

• شعر خوانی مهدی محمدی علی در مورد معلم

• اهدای لوح تقدیر به برندگان مسابقه فوتبال جام فجر

• اجرای جشن تکلیف دانش آموزان سوم راهنمایی

o اهدای لوح یادبود

o اهدای سجاده

• قرائت دعای فرج برای سلامتی اقا امام زمان عج














بزرگداشت ایام فاطمیه اول

باسمه تعالی

ازمجتمع توحید به مجتمع آموزشی ج .ا .ایران در کویته تاریخ گزارش: 9/2/89 موضوع : بزرگداشت ایام فاطمیه اول شماره گزارش:

مدیریت محترم مجتمع آموزشی ج .ا .ایران در کویته ، حاج آقای کاظمی سلام علیکم .

با نزدیک شدن ایام فاطمیه مجتمع آموزشی توحید جنب و جوش خاصی برای آمادگی بزرگداشت این ایام عظیم گرفت. نصب تراکت های فاطمیه و روزنامه های دیواری و همچنین نقاشی های مناسبت از جمله این فعالیت ها بودند. در روز پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه نیز مراسم بزرگداشت این ایام برگزار شد. در ابتدای مراسم چهل حدیث در مورد وجود مبارک حضرت زهرا سلام اله علیها در بین دانش آموزان توزیع شد و پس از آن مهدی مقدسی آیاتی از قرآن مجید را قرائت نمود که معنویت محفل را دو چندان نمود. سپس گروه سرود عاشقان یاس زهرا سرود زیبای خود را با عنوان "کاش آن روز" اجرا کردند.

از قسمت های مختلف برنامه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- اجرای گروه سرود "شهیده ی ولایت"

- مسابقه ی معما های قرآنی

- اجرای سرود توسط گروه "عاشقان یاس زهرا"

- مسابقه ی چهل حدیث حضرت زهرا سلام اله علیها

- تواشیح "زهراء البتول" توسط گروه همخوانی خدام المهدی

- سخنرانی آقای مجاهد

- مداحی آقای موسوی

از قسمت های جدید این برنامه، اجرای مسابقه چهل حدیث در مورد حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها بود که جذابیت خاص خود را داشت. به این ترتیب که احادیث توزیع شده در بین دانش آموزان دارای شماره بود که در قسمت های مختلف مجری برنامه علیزاده از معلمان حاضر در مراسم می خواست تا شماره ای را از یک تا چهل انتخاب کنند. سپس دارنده ی آن حدیث که شماره اش خوانده می شد به روی استیج می آمد و حدیثی را که در دست داشت قرائت میکرد و جایزه ای را دریافت میکرد. لازم به ذکر است که احادیث به دانش آموزانی که از نظر نظم و ترتیب در طول مراسم رفتار خوبی داشتند تعلق می گرفت تا تشویقی برای دیگر دانش آموزان باشد و آنها نیز در مراسم های بعدی از این الگوی رفتاری تبعیت کنند.







گزارش شورای دانش آموزی

در تاریخ 31 فروردین ماه 89 جلسه شورای دانش آموزی با حضور نمایندگان این شورا و مربی پرورشی مجتمع برگزار شد.

در ابتدا ی جلسه آیاتی چند از کلام پاک الهی قرائت شد و سپس آقای مجاهد شروع به صحبت کردند. وی نخست سال جدید شمسی را به همه دانش آموزان تبریک گفت و یاد آوری نمود که مدت کمی تا امتحانات خردادماه باقی مانده پس باید از این مدت کم باقی مانده استفاده بهینه کرد و برنامه ریزی دقیق برای دوره ی کامل دروس تهیه نمود. وی ادامه داد مناسبت های مهمی که در پیش رو داریم ایام سوزناک فاطمیه است که نباید به اسانی از دست بروند و بهترین و بیشترین سعی شود تا به نحو احسن برنامه هایی تهیه و اجرا شوند. و همچنین بزرگداشت روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که فرصت خوبیست تا از زحمات معلمان زحمتکش خود قدردانی کنید.

سپس مهدی مقدسی رئیس شورای دانش آموزی مطالبی را بیان کردند. آقای مقدسی از پرداخت هزینه ایاب ذهاب دانش آموزان پیش دانش گاهی توسط مدیریت محترم مدارس جمهوری اسلامی ایران در کویته جناب حاج آقای کاظمی تشکر کرده و افزود به خاطر همه امکانات رفاهی و آموزشی جناب ایشان به نمایندگی از همه دانش آموزان سپاسگزار و ممنونم. وی ادامه داد یکی از مهمترین مشکلات تحصیلی دانش آموزان ما ادامه تحصیل است که از جناب آقای کاظمی مصرانه تقاضا داریم تا در این مورد لطفی نموده و موضوع بورسیه فارغ التحصیلان مدارس جمهوری اسلامی ایران را با مراتب بالا در میان بگذارند و انشاءالله این مهم تحقق پیداکند.

پس از آن علی اله غلام علی نماینده مقطع راهنمایی درخواست خود را برای صبح شدن شیفت مدرسه مطرح کرد. وی ادامه داد که مشکلاتی از قبیل کارگر بودن اکثر دانش آموزان و یاری رساندن به اقتصاد خانواده باعث می شود که بسیاری از آنان از ادامه تحصیل سر باز زنند. و همچنین موضوع امنیت در رفت و آمد دختران در فصل زمستان که صبح بسیار زود مجبورند از خانه هایشان بیرون آیند این در حالیست که مدارس پاکستان حد اقل یک سا عت بعد از آن گشوده می شوند. وی گفت روال هر سال مدرسه بر این بود که یک سال درمیان ما شیفت صبح باشیم که البته امسال این مسئله عمل نشد امیدواریم سال آینده ما شیفت صبح شویم و روند تحصیلی دانش آموزان به روال قبلی برگردد.

سپس نقیب اله عصمت اله نماینده مقطع دبیرستان مطالب خود را بازگو کرد. او در خواست کرد تا سوالات امتحانی سال های گذشته را در اختیار آنان قرار داده شود تا با نوع سوال ها آشنا شوند. و تقاضا کرد تا نتیجه امتحانات مستمر به دانش آموزان ارائه شوند. همچنین نماینده های مقطع ابتدایی از وضع بد میز و نیمکت های خود شکایت کرده در خواست نمودند تا جهت ترمیم آنان اقدام شود. ضمنا موضوع اجرای کلاس های کامپیوتر برای مقطع ابتدایی و کلاس خطاطی و نقاشی در فصل تابستان را نیز مطرح کردند.