۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

گزارش آزمایشگاه دوم راهنمایی - خانم مقدسی (29/11/88)

فعالیت های صورت گرفته:

  • آزمایش جوهر و آب
  • مشاهده سنگهای مختلف


گزارش اجرای کلیپهای آموزشی 29/11/88


اجرای کلیپهای آموزشی توسط پرژکتور برای پایه های اول و دوم ابتدایی :

کلیپهای آموزشی که توسط آموزگاران محترم خانمها نگاهی و یاوری تهیه شده بود در روز چهارشنبه در کلاس درس برای دانش آموزان نمایش داده شد. که دانش آموزان نهایت استفاده را از مطالب تهیه شده بردند و برای آنها که یک موضوع جدید بود بسیار لذت بردند.


گزارش 28 ام صفر

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بدینوسیله گوشه ای از فعالیت های مدرسه در این ایام ارائه می شود.

همزمان با مناسبت های 28 صفر در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهار شنبه بعد از برگزاری نماز جماعت برنامه های مختلفی انجام پذیرفت که از آن جمله می توان به :

• مقاله (مرتضی نوروز علی – دوم تجربی)

• شعر (مهدی مقدسی – پیش دانشگاهی)

• نوحه سرایی (دانش اموزان سوم ابتدایی )

• نصب تراکت های مناسبتی

• جمع آوری روزنامه های دیواری اشاره کرد.


همچنین به کمک دانش آموزان پر تلاش دوم تجربی واحد پرورشی مجتمع موفق به برگزاری نمایشگاه محرمی با عنوان "قدم به قدم با کاروان کربلا" اشاره کرد. در این فعالیت دانش اموزان سعی به باز سازی خط سیر کاروان حضرت ابا عبدالله الحسین از مدینه تا شام را کردند. که البته جذابیت این کار همراه با معنویتی که در محیط ایجاد شده بود استقبال خوبی از تماشاگران را به دنبال داشت. در زیر گوشه هایی از این نمایشگاه را به تصویر کشیده ایم


۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

مقاله (مهدی مقدسی) - به مناسبت دهه فجر

سلام، سلام ما به سالار شهیدان به مولا و به سردار شهیدان، سپس بر رهروان راه ایمان به خون آغشته گان در راه ایران، هنوز هم جسم های بی جان شهیدان بی آنکه نزدیکان را ببینند بر خاک ها می افتند. نگاه هایشان مناره های خونین آفتاب است. دست هایشان ناله های خونین انقلاب است. انقلابی که از خون هزاران شهید به با ر آمده است و شاخ و برگ به خود گرفته همانند شهیدانی که، هر یک هدیه ای باشد بر امروز ما. حال این هدیه بی همتا را تقدیم شما خواهم کرد. در گرفتنش بکوشید.
کدام مادری است که ببیند فرزندش را بر بنلدی سنگر عشق با شور به هر سو می رود. آنگاه او صبر را مقدم بر دردش بداند و قفس بسته اش را جایگاه امید بزرگ قرار دهد.

در تکاپوی نجات از خانه ی تنگ و تاریک خویش او آگاه بر این که یگانه فرزندش را نثار راه مقدس انقلاب می نماید شادی وجودش را می تکاند و سیل اشک صورت نیلی اش را می شوید لبان خشکیده اش به زحمت می گشاید. در این هنگام پسر خطاب به مادر می گوید: " میدانیم که شبیه نخلستان ها به خوش بینی جاودانه ی آزادی عشق می ورزد. می دانم باید جنگید، عشق ورزید و بر چمنزار های دشت لاله ها غرور سرخ شهادت بخشید مادرم اکنون وقت آن است که از محبت مادری چشم بپوشی و داغ فرزندت را بر کاسه ی قلبت بریزانی تا فردا طعم شیرین عسل را در جستجوی یک انقلاب عظیم دریای حال، گهواره ام سنگر است با آرامش جان گلوله هایی که از طرف دشمن فرود می آید. امید آن نداشته باش که مرا بار دیگر در یابی بلکه در جستجوی آن باش تا برایت انقلابی همراه با آزادی بفرستم. باید بدانی که ارمغانی دارم به نام فجر و ایام اللهی در پیش خواهد بود برای شما بازماندگان. آری فجری و انقلابی حاصل از خون فرزند."

مادر اورا می بوسد و می گوید:
" آنگاه باز هم وطنمان مناره های درخشان انقلاب و نهال های جوان انقلاب خواهد داشت. و دستانی برای کاشتن و آبیاری و فریاد هایی برای بیداری و ازادی"

پس دست تکان می دهد و میرود.
خداحافظی همراه با شوق، تا دستمزدش را که یک انقلاب عظیم الشان و زندگی دوباره جویبار و رود باشد بر مادرش هدیه کند. هدیه ای برای همه ی ما و شما.

۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

گزارش مراسم بزرگداشت 22 بهمن

بسم الله الرحمن الرحیم
هموطن کنون که سر زد از افق فروغ ایزدی         بیـــا که تــــا ترانه ظـــــفر ز بر کنیـــــم
همره نسیم صبحِ دم ز شهر مهر و همدلی             دیـــار مهربانی و صـــــفا سفر کنیـــــم
سی و یک بهار است که جهان طراوت سرور و شعف را در کالبد خود با غرور و سربلندی احساس می کند و عالمیان در این پهنه بی کران به تماشا نشسته اند موفقیت ملتی را که با اتکا به نیروی ایمان و تعهد نسبت به رهبر خود و تلاش و کوشش فراوان سرنوشت جدیدی برای خود، در آستانه ی قرن بیست و یک رقم زدند. نیروی ایمان اولین و مهمترین قسمت این تحول عظیم بود، انقلابی که همه را انگشت به دهان مبهوت داشت.
به مناسبت سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران جشن باشکوهی توسط مجتمع آموزشی توحید برگزار شد. برنامه با تلاوت آیاتی ازکلام نورانی پروردگار توسط قاری محترم دانش آموز مصطفی محمدی آغاز شد.
نقش قرآن چون که بر عالم نشست         نقش های پاپ و کاهن را شکست
فاش گویم آنچه در دل مضمر است        این کتابی نیست چیزی دیگر است
چون که در جان رفت جان دیگر شود        جان چو دیگر شد جهان دیگر شود
پس از تلاوت قرآن کلیپ زیبای استقبالیه همراه با مناجات پخش شد که فضای معنوی بیشتری به مراسم بخشید. سپس گروه های سرود ملی به اجرای سرود های ملی ایران، پاکستان و افغانستان پرداختند و همزمان کلیپ تصویری سرود ها پخش شد.
دیگر قسمت های مراسم عبارتند از:
  1. اجرای کلیپ استقبالیه همراه با مناجات زیبای "العجل یا مولا صاحب الزمان"
  2. سرود ملی سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان
  3. دکلمه مهدی مقدسی
  4. سرود "سلام سلام بچه ها" همراه با کلیپ– ابتدایی
  5. اجرای کلیپ زیبای مقاومت
  6. سرود دو م راهنمایی
  7. تواشیح "یا مصباح الهدی"
  8. سخنرانی معاونت محترم مجتمع آموزشی ج.ا.ا جناب آقای فرزاد
  9. مسابقه
  10. نمایش
  11. سخنرانی جناب آقای عبدالاحد مرادی
  12. چیستان
  13. اهدایی جوایز دانش آموزان برتر تحصیلی
  14. اهدایی جوایز برترین های

  • پرورشی

  • اخلاقی

  1. اهدای جوایز مسابقات

  • ورزشی

  • فرهنگی

  • هنری

    ماهیت انقلاب های گوناگون در جهان شاید نشان دهنده ی مدت بقای آنها بوده است. کشور های دنیا قیام های گوناگونی را تجربه کرده اند ولی ماندگاری از آن انقلاب هایی است که با تکیه بر قوت ایمان و مدیریتی مقتدر نقشی عمیق بر کالبد تاریخ حک کرده اند.
    (گوشه ای از صحبت های آقای فرزاد)


شاید در آغاز آنقدر هم حکومت ها از ایجاد انقلابی دینی در کشور ایران نگران نبودند چون سابقه ایجاد چنین حکومت هایی در دنیا وجود داشت ولی هیچ کس گمان نمی کرد که حکومتی با اساس دینی اینقدر قدرتمند و پر مدعی در دنیا برقرار شود که داوطلب اصلاح در همه عرصه های زندگی باشد.
(قسمتی از سخنان آقای عبدالاحد مرادی)


بنا به گفته امام خمینی ره "این محرم و صفرند که اسلام را زنده نگاه داشته اند" و ما نیز باید برای زنده نگاه داشتن انقلاب اسلامی از بزرگداشتن ایام الله محرم و صفر فروگزار نباشیم.
(آقای سید علیرضا موسوی)

کلیپ زیبای "علی اصغر"

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

گزارش اربعین حسینی



بسمه تعالی

السلام علی الحسین و علی الارواح التی حلت بفنائک

چهل روز است که از واقعه جانسوز کربلا میگذرد ماجرایی که به خاطرش اسمان خون گریست و همه اسمانیان در این مصیبت ناله سر دادند. ضایعه ای که در آن تنها ذریه ی پیامبر خدا به فجیعترین وجه ممکن به شهادت رسید. ایا براستی به جز حسین عزیز نوه از پیامبری بر روی زمین وجود داشت.
کشتی شکست خورده ی طوفان کربلا
در خاک و خون طپیده ی میدان کربلا
گر چشم روزگار به رو زار می گریست
خون می گذشت از سر ایوان کربلا
به مناسبت اربعین حضرت ابا عبدالله علیه السلام مجتمع آموزشی توحید اقدام به بزرگداشت این شعائر حسینی نمود. در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام پاک الهی توسط دانش آموز مهدی مقدسی –پیش تجربی- آغاز شد مقاطع مختلف مجتمع به ارائه برنامه های خود پداختند. قسمت های مختلف مراسم از این قرارند:

• سرود زیبای "علی اصغر" با اجرای مقطع ابتدایی
• مقاله مهدی مقدسی
• سرود "طوفان کربلا" (دوم راهنمایی)
• تواشیح مقطع دبیرستان
• مداحی زاهد حسینی (سوم راهنمایی)
• ختم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام

در پایان با نذری که تهیه شده بود پذیرایی شد.

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

گزارش مسابقات جام فجر

با فرا رسیدن ایام اله دهه فجر مسابقات دانش آموزان در رشته های فوتبال، والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز و طناب کشی (ابتدایی) برگزار شد. دانش آموزان هر سه مقطع پس از ثبت نام در مسابقات به مقابله باهم پرداختند. ابتدا مسابقات در بین گروه های هم مقطع انجام گرفت و سپس برندگان به مبارزه با هم خواهند پرداخت.
والیبال:
  • فینال مسابقات بین دوم راهنمایی و دوم تجربی
  • برنده: دوم تجربی
فوتبال:

  • فینال مسابقات بین دوم راهنمایی و دوم تجربی

  • برنده: دوم تجربی
فیلم مسابقه فوتبال را ببینید   1  2
تنیس روی میز:
  • فینال مسابقات بین احمد ظریف (دوم تجربی) و حسن عبدالحکیم (پیش دانشگاهی تجربی)
  • برنده: حسن عبدالحکیم